راه های اجرای تخلیه چاه و لوله باز کردن

راه های اجرای تخلیه چاه و لوله باز کردن

لوله باز کردن مجموعه فعالیت ها و خدماتی است که برای باز کردن لوله های آب و فاضلاب انجام می شود. در گذشته برای باز کردن لوله های آب و فاضلاب از فنر های دستی و یا فنری که به یک دریل وصل شده و بسته بود استفاده می کردند.

این راه اصولی و درستی نبود زیرا با گردش و چرخش پر سرعت دریل، امکان آسیب رسیدن به افراد زیادی وجود داشت و ممکن بود فنر از جای خود کنده شود . اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پیشرفته شدن تجهیزات، دستگاه های لوله باز کنی زیادی با کارایی و کارآمد و با ایمنی بالا ساخته شده اند و می توان کلیه مراحل باز کردن لوله های ساختمانی و صنعتی را با بالاترین سطح کیفیت و امنیت انجام داد.

راه کار دستگاه لوله بازکنی فنری به این صورت است که که با گردش دورانی فنر به صورت راست گرد یا چپ گرد ، عملیات پاکسازی کردن لوله های ساختمانی و صنعتی انجام می شود و همچنین لازم است تا اپراتور دستگاه لوله بازکنی نیز فنر آن را به مرور و به تدریج فشار داده و درون لوله های ساختمانی حرکت دهد.
با توجه به این که این کار بسیار ساده و مطمئن است باید این را در نظر داشت که در گذشته چنین کاری نبوده و خطرات و مشکلات بسیاری را برای شخص اپراتور و یا عابران و اطرافیان به وجود می آمد و همچنین در بعضی از حالات ممکن بود فنر لوله بازکنی مورد استفاده استاندارد نباشد و موجب آسیب رسانی به لوله کشی ساختمان گردد.

اجرای تخلیه چاه و لوله بازکنی

مهم ترین خدمات لوله بازکنی چه چیزی است؟


 خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی از مهم ترین خدمات ویژه سرویس لوله بازکنی به حساب می آید . البته این خدمات راهکار ها و فرآیند های متفاوت و مجزایی از یکدیگر دارند ، اما به این دلیل که هر دو با بحث آّب و فاضلاب در ارتباط هستند در یک دسته خدماتی با مشتریان قرا می گیرند. .خدمات دیگری نیز در حوزه سرویس تخلیه چاه و لوله بازکنی جای دارند که عبارتند از:

- لایروبی چاه

- حفاری چاه

- نشت یابی چاه

- لوله کشی

- کَوَل‌گذاری چاه

- تخلیه چاه

- لوله بازکنی

تخلیه چاه و لوله بازکنی

انواع راه های تخلیه چاه و لوله بازکنی


در گذشته راه های مختلفی برای تخلیه چاه ساختمان ها و مرکز های صنعتی مورد استفاده قرار می گرفت . اما دیگر هیچ یک از این راهکارها مورد استفاده قرار نمی گیرد و منسوخ شده اند، زیرا راه های کارآمدتر و کم هزینه و سریع تری برای انجام دادن این خدمات به وجود آمدند . اگر با پمپ های مکنده آشنایی دارید می توانید به وسیله این پمپ ها هر چیزی را از روی سطح و یا حتی از زیر سقف به درون دستگاه مخصوص پمپاژ کنید. این خاصیت را در تخلیه چاه و لوله بازکنی های امروزی نیز استفاده می کنند که به آن روش تخلیه چاه مکانیزه و نیمه مکانیزه نیز گفته می شود.
تجهیزات مورد استفاده اصلی برای این روش : یک تانکر تخلیه چاه با گنجایش بیش از 15 هزار لیتر و یک دستگاه پمپ تخلیه چاه و لوله مورد نیاز آن است. این راه و روش علی رغم اینکه امکان دارد فعالیتی نه چندان جذاب برای ساکنین یا مالکان ساختمان باشد، اما باید دانست که یکی از پرسرعت ترین، بهترین و تاثیرگذارترین راه های تخلیه چاه محصوب میشود. با استفاده از این روش ها می توانید اطمینان حاصل کنید که در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات تخلیه چاه انجام می شود.

 

 

آیا تخلیه نمودن چاه موجب تخریب ساختمان می شود؟


با توجه به این مورد که خدمات تخلیه چاه مکانیزه در کوتاه ترین زمان ممکن با کمترین میزان مزاحمت انجام می شود، باید متوجه شد که این فعالیت به هیچ عنوان مخرب و آسیب زننده نیست و آسیبی به بنا و ساختمان و تاسیسات آن وارد نمی کند.

تخلیه چاه و لوله بازکنی
 

خطرهای احتمالی تخلیه چاه چیست؟


اگر چاه ساختمان به درستی حفر شود ، می توانید مطمئن باشید که هیچ مشکلی در زمان اجرا و بعد از آن برای شما و ساختمان پیش نخواهد آمد و کارشناسان مجرب این خطرات و اتفاقات احتمالی را به شما گوشزد می کنند و تدابیر امنیتی را لحاظ می کنند اما از جمله مهم ترین خطراتی که می تواند بعد از تخلیه چاه به وجود بیاید ، بحث ریزش چاه می باشد که به ندرت برای چاه هایی به صورت اصولی حفر شده اند اتفاق می افتد.


برای فنرزنی لوله های فاضلاب و آب چه کارهایی می توان انجام داد؟


فنرزنی لوله های آب و فاضلاب از طریق دستگاه نیمه مکانیزه انجام می گیرد.  روش کار آن به این صورت است که از دهانه ی پاشویه می توان وارد سیستم لوله کشی ساختمان شد فنر را عبور داده و با حرکات ویبره مانند و چرخشی لوله و نیز با فشار اپراتور لوله ی مخصوص داخل سیستم لوله کشی ساختمان رفته و عملیات باز نمودن لوله آب و فاضلاب انجام می شود.