انواع روش های لوله بازکنی

انواع روش های لوله بازکنی

گرفتگی لوله های دستشویی، حمام، ظرفشویی موضوعی است که امکان دارد در هر خانه ای اتفاق بیافتد. متاسفانه یکی از علائم نامطبوعی که خبر از وجود این مشکل در خانه می دهد، بوی بد فاضلاب در خانه است. گرفتگی لوله های فاضلاب ممکن است به دلیل ریختن چربی و خرده ریز در داخل آن و یا نبود شیر گلو باشد. که در ابتدا باید مشخص شود که دلیل گرفتگی لوله چیست تا بشود راه حل متناسب با آن را انتخاب کرد. بعضی افراد بدون اینکه متوجه دلیل گرفتگی و یا حتی شدت گرفتگی لوله بشوند، برای حل مشکل از روش ریختن محلول اسیدی در لوله فاضلاب استفاده میکنند، این روش گاهاً نه تنها راه حل مشکل نیست، بلکه حتی در بعضی مواقع باعث میشود که اتصالات لوله ها از همدیگر باز شوند و مشکلات بزرگتری پدید آید. به همین علت در این وبلاگ از تاسیسات تهران قصد داریم تا انواع روش های لوله بازکنی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

روش-های--لوله-بازکنی

روش اول: لوله بازکنی دستی

لوله بازکنی دستی (تلمبه) برای گرفتگی های ضعیف و سطحی مناسب است. قسمت پلاستیکی لوله بازکن رو طوری بر روی دهانه ی لوله قرار دهید که هوا  راه خروج نداشته باشه. بهتر است  که مقداری پارافین هم دور لبه پلاستیکی لوله بازکنی دستی بمالید و کمی آب روی سینک دستشویی بریزید، این کار باعث چسبندگی لوله بازکنی دستی میشود. حال دسته لوله بازکنی را به پایین فشار دهید و همین کار را چندبار انجام دهید، طی انجام این کار هوای درون پمپ لوله بازکن به سمت لوله حرکت می کند و مواد زائد را حرکت می دهد. در گرفتگی های سطحی، لوله بازکن دستی بهتر از مواد لوله بازکنی شیمیایی جواب میده.

دقت کنین که:

  1. طی تلنبه زدن نباید هوا به زیر پمپ نفوذ کنه
  2. بعد از باز شدن لوله، کمی آب درون لوله بریزین تا مواد اضافی توی لوله دوباره باعث گرفتگی نشه و بره تو چاه

بازکردن-لوله-به-روش-دستی

روش دوم: استفاده از فنر برقی

فنر برقی شامل یک موتور و فنر است که انواع مختلفی دارد. زمانی از این دستگاه برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب استفاده می شود که شدت گرفتگی لوله فاضلاب زیاد باشد. در این روش نوع فنر با توجه به گرفتگی لوله توالت انتخاب میشود و به سر دریل موتور وصل میشود. بعد سر دستگاه روشن شده را به آرامی در داخل لوله گرفته فرو میبرند تا به گرفتگی های لوله برسد. فنر دستگاه با حرکت چرخشی خود خاک و سایر گرفتگی ها را به داخل چاه فاضلاب هدایت میکند و به این وسیله باعث میشود تا لوله گرفته باز شود. البته پیشنهاد ما این است که برای استفاده از دو دستگاه تراکم هوا و فنر برقی از تکنسین های مجرب اینکار کمک بگیرید تا مشکلی پیش نیاید.

بازکردن-لوله-با-فنر

روش سوم: آب گرم

ساده ترین راه این است که یک کتری را  از آب گرم پرکنید و آن را برای چند دقیقه به خوبی بجوشانید. همچنین می توانید برای عملکرد بهتر می توانید ریکا به آن اضافه کنید و آن را با یک قاشق به خوبی هم بزنیم. حتما احتیاط کنید که نسوزید. معمولا اگر تا سه مرحله این کار را انجام دهید جواب خواهید گرفت.

بازکردن-لوله-با-آب-گرم

روش چهارم : استفاده از محلول های شیمیایی

باور اشتباهی وجود دارد و آن هم این است که با مشاهده گرفتگی لوله فاضلاب، افراد سریعاً به فکر استفاده از محلول های اسیدی می افتند، اما باید گفت که این کار واقعاً اشتباه است و میتواند صدمات بیشتری را وارد سازد. برای مثال فرض کنید که یک تیکه پارچه داخل لوله فاضلاب دستشویی گیر کرده است. در این حالت ریختن اسید در مجرای لوله فاضلاب، نه تنها باعث باز شدن آن نمیشود بلکه باعث از بین رفتن اتصلات لوله ها نیز می شود. بنابراین پیشنهاد تاسیسات تهران این است که استفاده از روش محلول های اسیدی را محدود به شرایط خاصی کنید و آن را حتماً با تشخیص و صلاح دید فرد لوله بازکن و توسط خود ایشان انجام دهید.

بازکردن-لوله-با-استفاده- از-محلول-شیمایی

روش پنجم: زانویی سینک را تمیز کنید.

برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی در زیر سینک ظرفشویی لوله‌ای به نام لوله دوقلو وجود دارد که باید به آرامی آن را باید باز کنید و سپس لوله را تمیز کرده و دوباره اتصالات را به همان شکل ببندید.

تمیز-کردن-لوله

روش ششم: از جوهر نمک استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های رفع گرفتگی لوله فاضلاب در منزل، استفاده از جوهر نمک است. درون یک سطل به مقدار سه چهارم آب ریخته و ۳ فنجان چای خوری جوهر نمک به آن اضافه کنید. سپس با یک چوب به خوبی آن را ترکیب کنید تا محلول آماده شود. بعد از آماده شدن محلول جوهر نمک آن را داخل فاضلاب ریخته و به مدت چند ساعت صبر کنید و بعد آن را با آب داغ بشویید. اگر لازم بود مجدد این کار را تکرار کنید.

بازکردن-لوله-با-جوهر-نمک

سخن پایانی

اگر هر یک از مراحل ذکر شده پاسخگو نبودند چه باید کرد؟

شرکت لوله بازکنی تاسیسات تهران ، در حال فعالیت در زمینه انواع خدمات فنی و تأسیسات ساختمان در مناطق مختلف تهران می باشد. تاسیسات تهران امیدوار است بتواند در زمینه مشاوره اینترنتی، تلفنی و حضوری و همچنین اجرای تمام خدمات لوله بازکنی (چاه بازکنی) و دیگر خدمات فنی ساختمان به صورت فوری رضایت کلیه مشتریان گرامی را برآورده نماید.

<